10 infó, amit tudnod kell az éjszakai ébredésekről – 2.

Kíváncsi vagy, hogy mik a legfontosabb infók, amiket tudnod kell ahhoz, hogy a babád jól aludjon? Az első 5 pontot ebben a bejegyzésben találod, a következő 5 pontot pedig itt olvashatod az éjszakai ébredésekről:

Íme, a 10 legtutibb info, a békés éjszakákért:

6. A nappali alvások fontossága: a baba éjszakai nyugalmának biztosítása nem az esti lefektetésnél, hanem az első nappali alvásnál kezdődik. Ha a baba napközben nem alszik annyit és úgy, ahogy szüksége van rá, akkor estére nagyon elfárad, túlpörög, a kialvatlanság miatt a szervezetében stressz hormonok halmozódnak fel, emiatt nehezen fog tudni elaludni, nyugtalanul fog éjjel aludni és könnyen fel is ébred.

Gondolj csak bele, ha a pici csak 2 órát bír ki elfáradás nélkül napközben, te viszont csak 4 óra elteltével teszed le aludni, akkor az olyan, mintha neked 16 óra ébrenlét helyett 32 órát kellene vidáman, mindenféle nyűgösség nélkül kibírnod. Te hány napig bírnád, ha csak 2 naponta aludhatnál?

7. A “Ne hagyj aludni nappal, akkor jól alszik majd éjjel!”-típusú tanácsokat nehogy komolyan vedd, a nappali kialvatlanság inkább rontja az éjszakai alvást, mint javítja.

8. A hozzátáplálás, a szoptatás abbahagyása nem oldja meg az éjszakai ébredéseket. Attól, hogy idő előtt kekszet vagy tejpépet adsz a babának estére, nem fogja átaludni az éjszakát. Sőt, a túl korai hozzátáplálás csak megterheli a baba pociját, ez biztosan nem segít jól aludni a picinek. A szoptatást pedig értelmetlen csak azért teljesen abbahagyni, mert már nem szeretnéd éjjel etetni a babát, ilyenkor az is elég, ha csak az éjszakai etetéseket vezeted ki fokozatosan, nappal még nyugodtan szopizhat a baba továbbra is.

Minimobaby alvástippek - mit kell tudnod az éjszakai ébredésekről

8. Ne várj arra, hogy majd kinövi a baba az alvási nehézségeket!  Rengeteg lehetőség van arra, hogy már ma este segíts a babádnak jobban aludni: tudsz változtatni az alvási szokásokon, a környezeten, a hozzáállásodon, a napirenden. Ha nem oldod meg a problémát, akkor akár évekig is elhúzódhat, minél tovább vársz arra, hogy majd magától megoldódik, annál nehezebb lesz a megoldás.

9. Ne bagatelizáld el a pici alvási problémáit: az elhúzódó, hónapokig (évekig!) tartó alváshiány számos következményekkel jár mind a baba, mind a család többi tagjára nézve. A pici optimális testi és szellemi fejlődéséhez elengedhetetlen a megfelelő minőségű és mennyiségű alvás. Neked pedig szintén szükséged van alvásra ahhoz, hogy türelmes, kiegyensúlyozott anyukája lehess a babádnak, és szerető társa a párodnak.

10. Ha úgy érzed, hogy segítségre van szükséged, fordulj a megfelelő szakemberhez: a gyermekorvosotok, a védőnő, a gyermekpszichológus vagy az alvástanácsadó tapasztalata, támogatása mellett sokkal könnyebb lesz megoldani a pici alvási problémáit. 

Szép álmokat és boldog babákat!

Minimo

Gyere, és csatlakozz a Minimobaby közösséghez a Facebookon is! 

Ha nem akarsz lemaradni újdonságainkról, iratkozz fel A Minimo Mókushírek hírlevélre! Most ajándék, letölthető Babanapirend táblázattal várunk! 

Olvasd el korábbi cikkeinket a blogon: Minimo Mókusblog

Share: