10 infó, amit tudnod kell az éjszakai ébredésekről

Úgy érzed, mindent kipróbáltál már, hogy a babád végre kevesebbet ébredjen éjjelente?

Csodának élnéd meg, ha mindketten átaludnátok az éjszakát? Íme minden, amit tudnod kell az ébredésekről!

Íme, a 10 legtutibb info, a békés éjszakákért:

1. Reális elvárások az éjszakai evések kapcsán: érdemes tisztában lenned azzal kapcsolatban, hogy mikortól van reális esély arra, hogy a pici képes legyen átaludni az éjszakát. Újszülött és pár hónapos kisbaba korban a gyerkőcök gyomra még nagyon pici, így egyszerre csak kevés folyadék fér bele. Ráadásul az anyatej és a tápszer is könnyen emészthető, így bizony hamar megéhezik a pici.

Ebben az életszakaszban még teljesen rendjén való, hogy 2-4 óránként meg kell etetni a babát, éjjel-nappal. 6 hónapos korra az éjszakai megéhezések száma 1-2 alkalomra csökken, 9-12 hónapos korra pedig a legtöbb baba jól megvan az éjjeli evések nélkül is. 

 

2. Az önálló elalvás képessége: a másik legfontosabb kérdés az, hogy mennyire igényli a baba a te segítségedet ahhoz, hogy elaludjon vagy visszaaludjon az éjszaka folyamán, ha felébred. És tuti, hogy fel fog ébredni. Mindenki felébred minden éjszaka akár többször is, ennek oka az alvásritmusunkban rejlik.

Alvásunk során ugyanis különböző mélységű alvásszakaszok váltogatják egymást, és amikor az egyik ilyen szakasz átvált a másikba, apró, ún. mikroébredések következhetnek be. Ennek az a célja, hogy a nagy alvás közepette legyen egy rövid rálátásunk arra, hogy közben mi történik a környezetünkben, illetve minden rendben zajlik-e bennünk.

Két eset lehetséges ezen ébredések kapcsán: ha mindent rendben találunk, akkor alszunk is tovább. Ha viszont valamilyen problémát észlelünk, akkor megoldjuk: ha fázunk, betakarózunk, ha elzsibbadt a karunk, akkor átfordulunk a másik oldalunkra.

A babák ugyanígy ellenőrzik a környezetüket: fel-felébrednek éjjelente. Ha valami kellemetlenséget észlelnek, akkor szólnak a szüleiknek: „éhes vagyok, fázom, teli a pelus, fáj a fogam.” Ezeknek az ébredéseknek tehát egyértelmű az oka, és a kicsi tőled várja a segítséget. A gyakori éjszakai ébredések hátterében azonban gyakran az áll, hogy azoknál a mikroébredéseknél is jelez a pici, amikor egyébként minden rendben van, egyszerűen csak rád van szüksége a babának ahhoz, hogy vissza tudjon térni álomországba.

Mert önállóan ez még nem megy neki, ezt te tudod megtanítani neki.

Minimobaby alvástippek - mit kell tudnod az éjszakai ébredésekről

 

3. A rutin és a szokások: a babák a szokások rabjai – azt szeretik, amit sokszor tapasztalnak, ami gyakran ismétlődik. Akkor érzik magukat biztonságban, ha a napok a megszokott ütemben zajlanak, és kevés körülmény zavarja a napi rutint. Azt viszont sose feledd: ezeket a szokásokat te alakítod ki nála, így ha szükséges, meg is tudod őket változtatni. 

 

4. A babáknak sok alvásra van szüksége, éjjel és nappal egyaránt. Természetesen nem minden babának egyforma az alvásigénye, de ha napi szinten több órával kevesebbet alszik a babád, akkor sajnos számolnod kell azzal, hogy örökké kialvatlan, nyűgös, fáradt lesz a pici. 

 

5. Az alváshoz szükség van megfelelő környezetre. A biztonságos és kényelmes babafekhely,  a félhomály, a csend, az ideális hőfok és páratartalom alapvető feltételei a békés babaalvásnak. Egy kényelmes rugalmas pólyában vagy hálózsákban a baba nem fázik és nincs melege, könnyen megetethető és tisztába tehető. Az éjszakai fény segít, hogy éjjel is el tudd látni a baba körüli feladatokat, anélkül, hogy fel kellene kapcsolni a villanyt. A fehér zaj gyártó masina vagy alkalmazás pedig jól el tudja nyomni az utcáról beszűrődő zajokat vagy a horkolást, így ezek nem ébresztik fel a picit.

Kíváncsi vagy a többi tényre is? Jövő héten jövünk a következő 5 ponttal… :)

 

Addig is minden jót és boldog babákat!

Minimo

Gyere, és csatlakozz a Minimobaby közösséghez a Facebookon is! 

Ha nem akarsz lemaradni újdonságainkról, iratkozz fel A Minimo Mókushírek hírlevélre! Most ajándék, letölthető Babanapirend táblázattal várunk! 

Olvasd el korábbi cikkeinket a blogon: Minimo Mókusblog

Share: