Az előző cikkben olvashattál azokról az esetekről, amikor érdemes szakértőhöz fordulni a baba alvási nehézségei miatt. Ha a baba még mindig nem alszik, értelemszerűen adódik a következő kérdés: Mi alapján válassz a különböző szakemberek közül?

Mielőtt eldöntöd, hogy kihez fordulsz, gondold át a következőket:

  • Orvost, egészségügyi végzettségű szakembert keresel, vagy inkább pszichológiai, pedagógusi pályán dolgozót? Fontos, hogy mielőtt alvásszakértőhöz fordulsz, mindenképp vidd el a babát a gyermekorvosotokhoz, hogy a kicsi alvási problémája hátterében ki lehessen zárni a különböző betegségeket.
  • Ingyenes vagy fizetős szolgáltatást szeretnél igénybe venni?
  • Milyen módon szeretnéd a segítséget: személyesen vagy online formában?
  • Egyszeri konzultációt vennél igénybe, vagy több alkalommal is szeretnél beszélgetni a tanácsadóval?
  • Fontos számodra, hogy az alvásszakértő maga is anya/apa legyen, saját tapasztalattal is rendelkezzen a kisgyermekes szülők mindennapi életéről?
  • Milyen nevelési stílusban hiszel, a választott szakember módszerei ezzel összeegyeztethetőek?
  • Mennyi tapasztalata van a tanácsadónak? Vannak a munkájával kapcsolatban visszajelzések? 
  • Mennyibe kerül a szolgáltatás és mit kapsz érte cserébe?
  • Van garancia arra, hogy ha nem vagy elégedett, visszakapd a pénzed?
Minimobaby alvástippek - Kihez fordulhatok ha a baba nem alszik?

Ha pedig már tudod, hogy neked milyen szempontok fontosak, akkor nézzük, kikhez fordulhatsz tanácsért. Az alábbi szakembereket találtam, mikor beírtam a keresőbe, hogy baba alvás tanácsadás:

Dr. Gál Éva –  Az Aludj velem! könyv szerzője, a Heim Pál gyermekkórház Alváslaborjának főorvosa. A Madarász utcában található rendelőben a bölcsőhalál megelőzésével és a gyermekkori alvászavarok kivizsgálásával és kezelésével foglalkozik. A rendelés ingyenes, a Heim Pál Kórház honlapján találsz elérhetőséget.

http://heimpalkorhaz.hu/blog/rendelo/alvaslabor/

A doktornő szerint a jó alvás nevelés kérdése. Azt javasolja, hogy már egészen pici baba kortól, 2-3 hónaposan tanítsuk meg a babának, hogyan kell önállóan elaludni. Ha pedig már kialakult egy rossz szokás, például órákig kell altatni a babát, akkor a sírni hagyós módszert ajánlja a jó alvás érdekében. Forrás: http://blog.robertkorhaz.hu/2013/11/alvas-baba-magazinban-is.html

Ha a gyengéd módszert részesíted előnyben, (ahogy mi is), akkor számotokra Ivett a jó választás:

Dr. Dénes Ivett – a www.anyagyere.hu oldal kitalálója, bababarát alvástanácsadó. Ivett orvosként gyermekkórházakban dolgozott, majd a kisfia születésekor személyesen is megismerkedett azzal a sok-sok nehézséggel, amit minden anyuka megtapasztal, akinek nem alszik jól a babája. Saját szakmai tapasztalata, és a rengeteg hozzá forduló anyuka adta az ötletet, hogy létrehozza saját honlapját, ahol az alvás elméleti alapjain át számos gyakorlati, valós életből vett tippel is segíti a kisgyermekes szülőket. A doktornő online formában és telefonon keresztül is tart alvástanácsadást, és a piacon egyedülálló módon az alvástanácsadás után a szülőknek 3 hónapos konzultációs időszak áll a rendelkezésre, ami alatt szabadon kérdezhetnek, megbeszélhetik a közben felmerülő nehézségeket a szakértővel.

Toma Ildikó (http://www.hordozo.hu/toma-gaborne-ildiko)és Kalmár Alexandra

(http://www.hordozo.hu/kalmar-szandi)– alvásszakértők, egyéni alváskonzultációt tartanak a Hordozóházban vagy külsős helyszínen személyesen, Skype-on vagy telefonon keresztül. Szandit kislánya alvásával kapcsolatos érzései és Liedloff: Az elveszett boldogság nyomában című könyv elolvasása ébresztette rá arra, hogy részletesebben kell foglalkoznia a babák alvásának megismerésével. Saját és baba-mama csoportokban szerzett tapasztalata alapján segít a hozzá forduló családoknak megtalálni a számukra legjobb alváselrendezést. Emellett szoptatási és babahordozási tanácsadással is foglalkozik. Ildikó gyógyszerészként végzett, lányai születése kapcsán vált szoptatási tanácsadóvá, majd pedig bekapcsolódott a Hordozóház különböző csoportjainak vezetésébe is.

Mi alapján válassz?

Gondold át a következőket:

– milyen módon szeretnéd a segítséget: személyesen vagy online formában?

– egyszeri konzultációt vennél igénybe, vagy több alkalommal is szeretnél beszélgetni a tanácsadóval?

– orvost, egészségügyi végzettségű szakembert keresel, vagy inkább pszichológiai, pedagógusi pályán dolgozót?

– fontos számodra, hogy az alvásszakértő maga is anya/apa legyen, saját tapasztalattal is rendelkezzen a kisgyermekes szülők mindenapi életéről?

– milyen nevelési stílusban hiszel, a szakember módszerei ezzel összeegyeztethetők?

– mennyi tapasztalata van a tanácsadónak? Vannak a munkájával kapcsolatban visszajelzések? 

– mennyibe kerül a szolgáltatás és mit kapsz érte cserébe?

– van garancia arra, hogy ha nem vagy elégedett, visszakapd a pénzed?

Szép álmokat és boldog babákat!

Minimo

Gyere, és csatlakozz a Minimobaby közösséghez a Facebookon is! 

Ha nem akarsz lemaradni újdonságainkról, iratkozz fel A Minimo Mókushírek hírlevélre! Most ajándék, letölthető Babanapirend táblázattal várunk! 

Olvasd el korábbi cikkeinket a blogon: Minimo Mókusblog

Share: