A rövid válasz erre a kérdésre sajnos az, hogy a túl kevés alvással az immunrendszeredet, a gondolkodásodat, fizikai erőnléted, a súlyod és a jó hangulatod veszélyezteted.

A felnőttek napi alvásigénye a legújabb ajánlások szerint 7-9 óra. Ezt nem egyszerű betartani, főleg kisgyermekes szülőként tűnik lehetetlen feladatnak ennyi időt tölteni az alvással. De sajnos a hosszú távú nem alvásnak következményei vannak. Ha nem alszol naponta minimum 7 órát, akkor előbb-utóbb megtapasztalod az alváshiány jeleit.

Mik ezek?

1. Legyengült immunrendszer. Sajnos a kevés alvás rontja az immunrendszered megfelelő működését, fokozza a fertőzések kialakulását. Különösen a téli időszakban okoz ez problémát, illetve ha a gyerkőc már közösségbe jár és hazahoz mindenféle nyavalyát a bölcsiből vagy az oviból. 

 

2. Romlik a figyelmed, lassul a gondolkodásod, nehezen vagy rosszul hozol döntéseket, és romlik a memóriád. Sajnos a kialvatlanság pont azokon az agyterületeken okoz lassabb működést, amik a legbonyolultabb agyi funkciókért, a gondolkodásért, a döntéshozatalért, a tanulásért felelősek.

Így a napi teendőket még csak-csak ellátod, de az új ismeretek elsajátítása, vagy a kreatív feladatok megoldása nem fog menni.  

 

3. A kevés alvás rontja a fizikai erőnlétedet, az egyensúlyodat, a reflexeidet és a koncentráló képességedet. És ezekre nem csak sportolás közben van szükség, hanem például autóvezetés közben is, ahol a gyors reflex és az előre gondolkodás életmentő lehet. 

 

4. A kialvatlanság fokozza az éhségérzetet és a szénhidrátokban gazdag, cukros ételek iránti vágyat. Könnyen lehet, hogy pont a kevés alvás miatt nem tudod visszanyerni az alakod, hisz folyton éhes vagy és sportolni sincs erőd. 

 

5. A túl kevés alvás rontja a hangulatot, ingerlékennyé és türelmetlenné tesz. Ráadásul összefüggést találtak a kialvatlanság és a különböző hangulatzavarok, köztük a szülés utáni depresszió előfordulása között is.

5 tuti tipp, ha a baba nem akar nappal aludni

Mit tudsz tenni azért, hogy minél több időt tölthess alvással?

1. Aludj, amikor csak tudsz! Közhelynek tűnik, mégis rengeteg anyuka főz ebédet, takarít, tv-t néz vagy Facebook-ozik, ahelyett, hogy esténként 2 perccel a baba elalvása után már az ágyban lenne. 

 

2. Osszátok be a pároddal az éjjelt, ha kell, aludjatok külön, hogy legalább az éjszaka egyik fele nyugalomban teljen és ne ébredj fel a babára.

 

3. Ha a párod nem vállalja hétköznap az éjszakai műszakot, legalább a hétvégén legyen lehetőséged többet aludni. 

 

4. Figyelj arra, hogy a babádnak biztosíts a megfelelő mennyiségű és minőségű alvást. Ezzel nem csak a babát óvod meg a kialvatlanság következményeitől, hanem Te is többet tudsz pihenni. 

 

5. Kérj segítséget! Legyen az a takarítás kiszervezése, ebédrendelés, online bevásárlás, babyszitter vagy alvás tanácsadó igénybevéttele, vagy az anyukád segítsége a délutáni sétánál.

 

Jó babázást és boldog babákat!

Minimo

Gyere, és csatlakozz a Minimobaby közösséghez a Facebookon is! 

Ha nem akarsz lemaradni újdonságainkról, iratkozz fel A Minimo Mókushírek hírlevélre! Most ajándék, letölthető Babanapirend táblázattal várunk! 

Olvasd el korábbi cikkeinket a blogon: Minimo Mókusblog

Share: