Már minden kipróbáltál, végtelenül fáradt és elkeseredett vagy, úgy érzed, elfogytak a lehetőségeid? A barátnőid tanácsait már megfogadtad, egy csomó tippet kipróbáltál, mégsem alszik a baba?

Íme, 8 eset, mikor érdemes szakember segítségét igénybe venni:

 

1. Ha a baba koraszülött volt vagy betegség miatt sok időt töltött kórházban. A szülőktől való kényszerű távollét, a folyamatos vizsgálatok, az éles fények és zajok nagyon megnehezítik, hogy a picinél kialakuljanak a megfelelő alvási szokások. Ha a hazatérés után nem jól alszik a baba, érdemes szakember segítségét kérni.

2. Ha az alvási nehézség hátterében valamilyen betegség áll, azaz valódi alvászavarról van szó (csecsemőkori légzéskimaradások, reflux vagy ételallergia miatti ébredések, horkolás). Ilyen esetekben mindenképp szaksegítségre van szükség, hogy az alvászavar hátterében álló betegség megfelelően kezelve legyen.

3. Ha úgy érzed, hogy túl összetett a  problémátok: se nappal, se éjszaka nem alszik jól a pici, kaotikus a napirend, borzalmasak az altatások, rengeteg a sírás. Ilyenkor nemcsak a probléma bonyolult, hanem a megoldás is több lépésből áll, alvástanácsadás keretében van lehetőség kibogozni és helyretenni a szálakat.

4. Ha nem tudod eldönteni, hogy a babád nem alszik jól, vagy a te elvárásaid túlzóak. Ha egyszerűen szeretnéd tudni, hogy mire számíthatsz a babád alvásával kapcsolatban.

5. Ha úgy érzed, hogy már rengeted infót gyűjtöttél a babák alvásáról, mégsem áll össze a kép. A sok-sok tipp mind jól hangzik, de vajon a Te babádnál is beválna? Vagy csak ront a helyzeten? 

Minimobaby alvástippek - mit kell tudnod az éjszakai ébredésekről

6. Ha személyes segítségre van szükséged: úgy érzed, hogy a problémád túl egyedi ahhoz, hogy egy babaalvással foglalkozó könyv sablon megoldása megfelelő legyen számotokra is.

7. Ha biztosra akarsz menni, hogy az alvástanácsokkal semmiképp nem ártasz a gyermekednek.A szomszédasszony ötletei vagy az internetes fórumok tuti tippjeinek kipróbálása helyett fordulj inkább szakemberhez.

8. Speciális igényeid vannak:

– kötődő nevelési elveket követsz

– ikreid vannak vagy több pici gyermeked, akiknek jó lenne összehangolni az alvását, napirendjét

– szigorú napirendre van szükséged (munkába állás, bölcsi, családtagok).

sírni hagyás nélkül szeretnél új alvási szokásokat kialakítani

– változtatni szeretnél a baba etetésén is (éjszakai elválasztás, hozzátáplálás). 

Kihez érdemes fordulni?

– saját gyermekorvos, védőnő: eldöntik, hogy szükséges-e további kivizsgálás, ha kell, alváslaborba irányítanak benneteket

– szoptatási tanácsadók: az alvási és etetési problémák ugyanis gyakran összefüggnek

– (gyermek)pszichológus: ha felmerül, hogy pszichés gond áll a gyerkőc nemalvása miatt (a család bármelyik tagjának pszichés problémái okozhatnak alvási nehézségeket a gyermeknél – ebben az esetben a családtag kezelése az elsődleges).

baba alvástanácsadók: ha nem valamilyen betegség áll az alvásprobléma hátterében, akkor a babaalvással foglalkozó szakemberek segítségével ki tudsz alakítani olyan alvási szokásokat a babánál, amely biztosítja az egész család számára a megfelelő mennyiségű és minőségű alvást. A Békés álom csoport létrehozóját, Ivettet bátran ajánlom nektek, ő orvosként több éves gyermekkórházi gyakorlattal a háta mögött, sírni hagyás nélkül segíti a babákat (és szüleiket) a békés éjszakák elérésében.

Szép álmokat és boldog babákat!

Minimo

Gyere, és csatlakozz a Minimobaby közösséghez a Facebookon is! 

Ha nem akarsz lemaradni újdonságainkról, iratkozz fel A Minimo Mókushírek hírlevélre! Most ajándék, letölthető Babanapirend táblázattal várunk! 

Olvasd el korábbi cikkeinket a blogon: Minimo Mókusblog

Share: